Dorada in crusta de cartofi…


Buna seara…si bine v-am regasit! 

Dupa 6 luni de tacere (rusinica!!!) iata-am cu o noua reteta delicioasa si foarte simplu de pregatit!  Au trecut atatea luni , stiu, insa am avut asa de multe de facut…in primul rand am schimbat casa iar asta a implicat zugraveala, aruncat troace si vechituri, cumparat mobila si inchiriat apartamentul vechi. Plus ca si in Italia domneste birocratia asa ca…schimbat rezidenta, inchis si deschis de contoare…a durat ceva!  Insa noua locuinta merita tot efortul pe care l-am facut, de la fereastra camerei noastre vedem Alpii si Mont Blanc, suntem la periferia Milano intr-un mic orasel numit Legnano. Anyway, gata cu vorba despre lucruri care poate nu va intereseaza si hai sa trecem la reteta!

Azi am avut socrii si cumnatii in vizita (au venit sa vada si casa insa azi 25.04. este Ziua Nationala a Italiei asa ca am avut zi libera de la servici) iar sotul meu iubit a gatit o masa copioasa de peste! A facut: salata de caracatita si cartofi, risotto cu lup de mare (sau dorada), spaghetti cu fructe de mare (spaghetti allo scoglio) si dorada in crusta de cartofi! Totul delicios si sanatos, va garantez asta – tatal lui are probleme de sanatate si nu poate manca gras, cu mult ulei…etc. Am ales sa va prezint dorada in crusta de cartofi, cel mai usor fel pe care il puteti pregati vreodata!

Ok, trecand la reteta, iata ingredientele pentru 2 persoane:

– 4/5 cartofi

– 2 dorade

– ulei de masline

– un usturoi

– lamaie

– sare/piper/patrunjel

– 1/2 pahar de vin alb

Taiati dorada si curatati-o cu atentie (pe youtube se gasesc video de acest gen). Filetati dorada usor , despartind pielea de carne – puteti folosi un cutit subtire , special pentru filetarea pestelui, este cel mai bun.

filetare dorada

Puneti intr-un castron mai mare apa, un pic de vin alb si sare si lasati pestele curatat in apa pret de 10 minute pentru a prinde gust. Intre timp taiati cartofii in rondele si pregatiti tava pentru cuptor ( incalzit in prealabil la 180°C pentru 20 minute). Adaugati un pic de ulei de masline in tava, dupa care aranjati primul strat de rondele de cartofi si deasupra puneti filetul de peste.

IMG_2489

dorada in cuptor

Dupa ce ati pus pestele , acoperiti cu al doilea strat de cartofi si presarati patrunjel deasupra. Stropiti cu un pic de ulei de masline si vin alb, un pic de sare si piper si dati la cuptor pentru 35 minute.

IMG_2492

Nu va lasati inselati de cantitatea de peste din tava, este evident ca proportiile de azi au fost pentru 6  persoane.

Un mic truc: daca va este teama ca nu se vor coace cartofii, atunci puneti rondelele in tava la cuptor timp de 10 minute inainte.IMG_2502

Scoateti dupa 30/35  minute si serviti cu lamaie / piper dupa gust. Recomandam un vin alb sec dar corpos cum ar fi un Vermentino di Gallura ( este specific din nordul Sardiniei) sau un Verdicchio di Castelli di Jesi insa  poate fi si Prosecco.

Si ca sa inchei bine, iata si sosul de fructe de mare deasupra caruia sotul meu a adaugat spaghetele, sper sa va placa pentru ca a fost delicios!!!IMG_2493

Promit ca voi scrie des acum mai ales ca am tot strans material si nu ma refer doar la retete! O seara buna va urez!

7 thoughts on “Dorada in crusta de cartofi…

  1. Imi plac mult retetele la cuptor, plus ca sunt mai sanatoase🙂
    Am vazut-o pe Annette Larkins la 71 de ani . Arata de maxim 40🙂
    A renuntat la sare, zahar, carne si lactate de cativa ani si consuma doar fructe, vegetale, nuci si seminte.
    Totusi cred ca daca mancam cat de cat sanatos e ok.
    Pestele e chiar foarte bun, uleiul de masline la fel deci suntem pe drumul cel bun🙂
    Ii apreciez pe cei care pot sa tina o dieta dar chiar toata viata sa te sacrifici pentru corpul acesta care nu sti cand se duce parca e prea exagerat…
    Mi-am dat si eu cu parerea ca m-am tot gandit la ea….

    Imi plac retetele tale ca ti cont de sanatate🙂
    P.S. Am fost si eu la Milano .Am baut o cafea tare prima si ultima.
    Prefer un Melange 🙂

    • Sa știi ca noi pledam pentru mâncare sănătoasă , nu excese, fructe si legume de sezon, local food… Dieta mediteraneeana e sănătoasă si oricum cuprinde si cereale , nuci , seminte, multe legume si fructe asa ca mie personal mi se pare foarte echilibrata ! Totul sta in a nu face excese: de exemplu noi carne mâncam poate odată pe săptămâna insa asta nu implica ceafa de porc sau cotlete la grătar sau similar … Mâncam foarte moderat de fapt in asta consta si o alimentatie sănătoasă – in moderatie!
      Vegana nu as putea fi niciodată poate vegetariana da insa ador Pestele asa ca… Succes celor care pot insa nu raw vegan, mi se pare un pic dus la extrem acest concept insa părerea este absolut personală !
      Vezi ca pe blog am ceva retete vegetariene si am si o pagina dedicată slow foodului si modului de a mânca sănătos ! Mersi de opinie :)…

      Ps- eu ador cafeaua expresso

  2. Bine ai revenit si sa folositi sanatosi noua casuta. Sa aveti parte de zile si nopti fericite in acest superb peisaj. Inchid ochii si-mi imaginez Alpii insoriti sau plini de ninsoare, in functie de anotimp. Te pup si astept noi si gustoase preparate cu specific italian.

    • Multumesc Draga ghiocel! Bine eu sunt la vreo 20 km de como iar Alpii ii admir in departare de la balcon Dar ideea e ca am ce sa admir! unde eram înainte ( adică Milano oraș) admiram blocuri :)!!! Pupici si sa mă citești când poți

Lasă un răspuns

