Spaghetti (alla) carbonara…


Buna seara dragilor!

In seara asta am decis sa public o reteta foarte cunoscuta si iubita, o reteta simpla dar gustoasa si savuroasa! Este vorba despre spaghetti alla carbonara!!!

Aceasta reteta isi are origini in centrul/sud Italia, Lazio sau Umbria desi multi o colocheaza si la Napoli…Nu cred ca asa este important acest lucru ci dimpotriva, faptul ca aceasta pasta este foarte iubita si dorita de toata lumea! Am sa incep ca de obicei cu ingredientele pentru 4 persoane:

  • 400 g de spaghetti/bucatini
  • 150 g de pancetta afumata (bacon) sau guanciale (mai greu de gasit)
  • 1/2 ceapa
  • 30 g de pecorino romano
  • 2-3 oua
  • sare si piper dupa gust
  • 1/2 jumatate de lingura de ulei de masline

Se pune o oala cu apa la fiert pentru spaghetti. Intre timp pregatiti compozitia sosului carbonara: varsati un pic de ulei intr-o tigaie aderenta, puneti ceapa taiata marunt si bacon-ul…nu toti pun ceapa, deci daca nu va place, puteti evita sa o adaugati. Am subliniat acest lucru pentru ca nu vreau sa fiu bombardata dupa cu mesaje🙂.

Amestecati bine totul pana cand ceapa si bacon-ul devin un pic transparente, nu trebuie sa le lasati sa se arda sau sa  devina galbene.

Separat bateti ouale intr-un recipient adaugand sare, piper si pecorino ras pana ce totul devine foarte cremos. Sunt si retete in care se recomanda smantana lichida insa cred ca e mai bine sa fie evitata (ramane evident la alegerea fiecaruia).

 Dupa ce spaghetele sunt gata, le strecurati si le varsati in tigaia in care aveti pancetta dupa care neaparat stingeti focul. Amestecati pastele bine si varsati la sfarsit si ouale batute ( subliniez, la foc stins)…amestecati pana cand totul se amalgameaza frumos. Atentie, ouale nu trebuie gatite, de aceea se stinge focul iar pastele trebuie servite imediat. Deasupra presarati (daca vreti si dupa gust) un pic de pecorino si piper. Portiile de pasta sunt de 100 -120 gr. de persoana si nu mai mult.

Evident este faptul ca reteta se poate adapta la gustul fiecaruia, se poate folosi guanciale asa cum se poate folosi pancetta (un fel de kaiser de la noi sau bacon). Variaza si tipul de pasta folosit, noi utilizam spaghetti dar merg foarte bine bucatini, vermicelli, alte persoane folosesc pene sau rigatoni , personal recomand pastele lungi pentru ca absorb foarte bine compozitia /sosul. Trebuie fierte „al dente” deci nu cumva sa le fierbeti mai mult decat trebuie.

Pasta carbonara este una din pastele cele mai iubite ale italienilor, din cauza echilibrului perfect intre cremozitate si savoare, intre bogatia gustului si simplitatea sa. Cred ca fiecare dintre noi macar o data in viata a gustat acest fel minunat si daca nu a facut-o, va rog sa il incercati cat mai curand.

Va doresc pofta buna si o seara cat mai frumoasa!

9 thoughts on “Spaghetti (alla) carbonara…

  1. Neata! Excelent! Asta este felul meu preferat de paste. Am mancat in sfarsit niste paste carbonara superbe in Viena , la un restaurant italian, unde serveau italieni si aducea ingredientele din Italia. Jur ca am vrut sa le iau cu mine acasa pe avion, atat erau de bune. Aici oriunde mergi in Romania, nici nu se compara.
    Intrebarea mea e cum fac rost de pecorino romano….ca de spaghetti din Italia mai pot face…

    • neata Bianca…ma bucur ca iti plac aceste paste dar nu erai vegetariana? in orice caz, pecorino se gaseste cu siguranta in romania, in supermarkete ai incercat? daca nu ai gasit, atunci sigur vei gasi aici..,http://www.grano.ro/
      Daca nu ma insel, pecorino costa si mai putin decat parmigiano…
      Succes la carbonara🙂

      • Buan seara si tie … am intrat intamplator si m-am pierdut in retetele tale … Imi place cum gatesti … ai talent … si se vede ca o faci din placere nu din necesitate … Felicitari!

      • Draga mea…, la noi in casa găsește soțul meu insa îți multumesc in locul lui! Eu doar public ceea ce face… Si cateodata gătesc si eu așa e, ca am si învățat cate ceva de când îl tot admir… O seara buna Draga Lorena

Lasă un răspuns

