Spuma soufflé de spanac cu fonduta


Buna ziua tuturor!

Dupa ultimul post publicat imi vine greu sa scriu insa o voi face…bunica mea adora mancarea si era o pofticioasa in general asa ca voi da curs publicarii unui nou articol de papa bun🙂. Am ales un clasic piemontez (iarasi, probabil va cam plictisesc) care are un iz frantuzesc … Piemonte este foarte aproape de granita Italiei cu Franta si acest schimb culinar intre cele 2 tari a existat si inca mai exista. Multe cuvinte de exemplu din dialectul piemontez se regasesc in limba franceza.

Asemanarea acestui preparat cu unul din bucataria frantuzeasca vine de la Fonduta (in italiana) sau Fondue (in franceza) ca si procedeu insa se opreste aici: branza folosita este complet diferita. In italiana se numeste Flan di Spinaci con la fonduta, eu am ales sa il denumesc Soufflé de spanac cu fondue/ta.

Deci sa incepem mai intai cu ingredientele:

– 1 kg de spanac congelat sau 2 kg de spanac proaspat

– 3 albuse de ou

– ulei extravirgin de masline (1 lingura si jumatate cca)

– 2-3 catei de usturoi

– 100 gr de parmigiano

– 300 gr. de branza (fontina Valdostana)

– 2 galbenusuri de ou

– 100 gr. de unt

– 1/2  de lapte

Incep cu spanacul, l-am ales pe cel congelat: se pun cuburile de spanac intr-o tigaie mai adanca in care in prealabil ati pus 2 catei de usturoi si ulei de masline, se calesc timp de 2-3 minute dupa care se adauga un pahar de apa si se acopera cu un capac pentru 15-20  minute.

Din cand in cand verificati si mestecati compozitia iar in cazul in care a secat, mai adaugati un pic de apa. Sotul  meu recomanda acelasi procedeu si pentru spanacul crud – in acest mod se pastreaza toate proprietatile spanacului care prin fierbere se pierd aproape in intregime. In general asa procedam noi cu toate verdeturile si legumele. Cand spanacul este gata, lasati-l sa se raceasca si adaugati cele 3 albusuri de ou batute spuma, o jumatate de lingurita de sare (sau dupa gust), un pic de piper. Dati-l cu blender-ul pana cand totul devine ca o spuma.

Luati o tava in forma dreptunghiulara (cea de cozonac este perfecta), ungeti-o cu 50 grame de unt si turnati compozitia inauntru. Dati la cuptor – incalzit deja la 150 °C – pentru 40 minute insa nu direct in cuptor ci intr-o tava plina cu apa…se gateste in Bain-Marie ca si fonduta. Atasez poza.

Trecem la partea a doua- pregatirea  Fondutei. 

Se taie in cuburi mici branza si se lasa la frigider in lapte o noapte intreaga. Luati o craticioara mica in care varsati compozitia de lapte  si branza si puneti craticioara intr-o oala mai mare umpluta pe jumatate cu apa. Lasati focul mediu si cand apa incepe sa clocoteasca , incepeti sa mestecati branza adaugand 50 grame de unt. Dupa 10/15 minute ar trebui sa fie totul amalgamat iar branza topita deja.

In cazul in care nu este inca topita (trebuie sa devina ca o crema), luati craticioara din oala de apa si puneti-o direct pe foc. Amestecati si veti vedea ca devine cremoasa asa cum trebuie…adaugati branza parmigiano, 2 galbenusuri de ou batute in prealabil, lasati inca 35/40 secunde -amestecand mereu compozitia insa. Inchideti focul insa continuati sa amestecati pentru inca 2-3 minute.

Intre timp pregatiti portiile de soufflé de spanac si turnati deasupra fonduta, asa cum vedeti in poza! Voilà, antipastul este gata! Imbietor , cald si gustos, acest preparat este usor de facut, delicios…un preparat perfect care va va mangaia papilele gustative si simturile pana la extaz!🙂 pare mai complicat de pregatit insa doar pare…ar putea sau nu concura la Masterchef, ce parere aveti?

Pofta buna tuturor si o duminica cat mai placuta!

13 thoughts on “Spuma soufflé de spanac cu fonduta

    • ahhhh mersi draga Rox…:)…daca ai stii ce ma rog de sotul meu sa participe la pre-selectiile de la Masterchef 2 din Italia…dar nu vrea nici mort, spune ca el nu ar face fata ptr ca sunt foarte exigenti.

  1. pai, pana la urma, daca nu va incurca cu serviciul sau alt aspect din asta important, chiar daca nu ar castiga, nu ar avea ce sa piarda. e o experienta din care poate ar aparea niste sanse neasteptate. nu stii niciodata de unde sare iepurele🙂

    • eh draga mea…e usor de spus dar nu vrea si pace! Si daca ai stii ce minunatii de preparate creeaza…eu ii tot spun dar cred ca degeaba…mersi🙂

      • hmmm…nu stiu ce sa zic…nu stiu daca ar aprecia…el este foarte modest in ceea ce il priveste si nu cred ca este cine stie ce mare geniu in bucatarie…TOTI care il cunosc cred contrariul…:)
        o sa ma gandesc oricum, mersi!

  2. Incepand sa citesc aceasta postare si citind despre bunica…mi-am amintit. Saptamana trecuta comentam la postarea in memoria bunicii tale. Acum am sa-ti marturisesc ca mi-a reamintit de bunica mea din partea mamei, la fel o femeie puternica si care ii si semana putin chiar fizic bunicii tale🙂
    Ca sa revin la postarea aceasta, desi nu prea mananc spanac decat foarte rar, felul in care e prezentata reteta e foarte interesant. Si modul de descriere a prepararii mi-a placut🙂
    O zi buna maine!

    • Multumesc draga Elly, sa stii ca nici eu nu ma dadeam in vant dupa spanac insa de niste ani incoace am descoperit alte moduri de a-l manca. La fel pot spune despre anghinare sau asparagus…Merita variat totul in alimentatie, cel putin parerea mea.
      Ah, ma bucur ca ti-ai reamintit de bunica ta citind acel post…este frumos sa ai amintiri, este frumos sa ai amintiri despre cei dragi! O zi buna si tie!

Lasă un răspuns

