Spaghetti alla amatriciana


Buna seara!

Azi gatim spaghetti alla amatriciana…reteta pe care o vom prezenta este putin diferita de cea clasica. Motivul pentru care facem asa este pentru ca ingredientele originale nu sunt usor de procurat nici pentru noi aici in Italia…reteta originala prevede: „obraz” sezonat de porc originar din Amatrice (un sat din regiunea Lazio), untura si branza pecorino originara din Amatrice…foarte greu de procurat, nu? Asa ca am hotarat sa trecem la reteta mai simpla si mai usoara in care am inclus si un ingredient romanesc pentru a internationaliza un pic aceste delicioase paste – adica slanina (sau bacon). Rezultatul nu va fi o pasta amatriciana cum prevad standardele sau criticii gourmet dar aveti incredere ca este extraordinar de buna si gustoasa. Cand vom calatori prin acele locuri atunci vom putea cumpara ingredientele originale si asa vom publica din nou reteta. Ca si paste, puteti folosi spaghetti, rigatoni, bucatini (ideale). In comert gasiti Barilla, Garofalo sau De Cecco. Noi folosim Garofalo sau De Cecco care sunt mult mai bune ca Barilla.

Ingrediente pentru 4 persoane:

– spaghetti (400 gr)

– 400 grame de rosii decojite (din cutie)

– 2 catei de usturoi

– o ceapa

– o bucata de ….200/250 gr. SLANINA (afumata sau simpla) sau bacon

– ulei de masline

– sare (un varf de cutit mai mare)

– ardei iute  (1 ardei mai mic)

– branza pecorino romano (ras)

Tocati mic ceapa si usturoiul dupa care le adaugati intr-o tigaie in care ati pus in prealabil cam 2 linguri de ulei. Lasati sa se caleasca (si nu sa se arda) ceapa si usturoiul cam 1 minut (trebuie sa devina „blonde” cum spune sotul meu) dupa care adaugati slanina taiata cuburi (mai mici) continuand sa amestecati.

Dupa ce ati calit bine toate ingredientele – cam 5/7  min la foc mediu, adaugati rosiile decojite taiate marunt + sarea si ardeiul iute taiat marunt (un mic ardei dar depinde de gusturi, daca va place mai picant sau mai putin picant).

Compozitia se va  lasa pe foc (mediu) cam 12/15 minute adaugand si o cescuta cu apa pentru ca altfel compozitia devine mai seaca si trebuie sa fie suculenta. Intre timp, puneti pastele intr-o oala in care in prealabil ati fiert apa si lasati-le timpul necesar pentru a fi gata – de obice timpul de fierbere este trecut pe ambalaj…insa tineti minte sa lasati cu 2 minutele mai mult decat scris. Eventual daca va plac pastele foarte al dente, nu este nevoie de acest timp extra. In orice caz puteti incerca spaghetele inainte de a le scoate din apa pentru a fi siguri.

O data scoase pastele din apa, adaugati-le in tigaia in care ati pregatit sosul timp de 2 minute circa. Si sunt gata!!!

Ah…binenteles nu uitati de branza rasa pe care trebuie sa o adaugati la sfarsit in farfurie deasupra pastelor. Ideala este branza pecorino insa daca nu gasiti, puteti pune Parmigiano sau Grana Padano.

Inca o precizare dealtfel importanta: noi am ales rosii decojite dar puteti folosi rosii proaspete numai ca aflandu-ne in plin sezon de iarna, sunt mai indicate cele decojite. In sezonul estiv cred ca este obligatorie folosirea rosiilor proaspete sau a rosioarelor…

Pofta buna va doresc! Noi ne-am asezat deja…:)

9 thoughts on “Spaghetti alla amatriciana

  1. Bravo,Lori! Cea mai buna pasta italiana,este preferata mea!As manca cantitati industriale si nu ma satur niciodata sa o pregatesc si savurez!Pentru mici variatii,cand cred ca am intrecut masura in a repeta aceasta reteta minunata,mai adaug ciuperci sau masline(nu impreuna,asa ma prefac ca mananc altceva🙂

  2. stii mie imi place foarte mult ciocolata … mananc des … noroc ca nu se depue …
    whatever … vroiam sa spun, ca … p acelsi loc al placerilor mele gustative se afla si spaghetele … mananc de, poate la fel de des precum mananc ciocolata si crede-ma am fost la multe restaurante … retete complicate, zemoase … ce vad aici chiar imi place …
    Gata … mai intru maine … desi nu-mi vine sa ies … trebuie sa fac ceva de mancare … de aia si intrasem … si m-am decis … iti fur reteta aceasta si o incerc chiar acum …
    Noapte buna si inca o data felicitari!

    • si eu ador ciocolata numai ca la mine se depune din pacate!!! Asa cum se depune inghetata sau pastele pe care binenteles le ador! Am mai raspuns la un alt mesaj al tau, sa stii ca retetele simple sunt cele mai bune! pupici si chiar te rog sa furi cat mai multe retete! iiti multumesc de vizita si de timpul pe care mi l-ai acordat…acum urmez eu sa iti rasfoiesc blog-ul.

    • Multumesc mult pentru vizita si imi cer scuze ca raspund asa tarziu!
      da, stiu ca e mai healthy fara ceapa si usturoi dar incercam sa fim cat mai fideli retetelor originale🙂. O seara buna iti doresc

  3. faptul ca respectati retelete si ingredientele cat mai originale e foarte bine complimenti pt ca de la restaurant la restaurant se schimba reteta eu sunt bucatar si o fac amatriceana intr-o alta maniera bazele sunt aceleasi insa ..

Lasă un răspuns

