Risotto cu ciuperci


Risotto cu ciuperci...asta v-am pregatit azi pentru ca de o saptamana circa sunt la dieta disociata. Si azi si maine trebuie sa mananc orez, ideal este sa il mananc fara alte ingrediente dar am incercat sa fiu mai putin drastica. Pentru duminica, l – am pregatit cu ciuperci dar de padure. Nicidecum sa folositi ciuperci champignons.

Ingrediente:

– orez (eu folosesc Riso Scotti, stiu ca se gaseste si in Romania) cam 250/300 gr. pentru 4 persoane

– ciuperci Porcini (de padure)

– sare

– usturoi

– patrunjel

– ulei de masline extravirgin

Ideale sunt ciupercile proaspete care probabil sunt mai greu de gasit, mai ales in Bucuresti (imi imaginez, eu traind la Milano stiu ca aici asa e, ciupercile porcini proaspete se gasesc BUNE in zonele unde cresc). De aceea recomand ciupercile uscate. Am luat o punga de porcini uscate, le-am lasat la inmuiat 3-4 ore dupa care m-am apucat sa le gatesc. 

Am pus o lingura de ulei de masline, 2 catei de usturoi (atentie, daca aveti probleme sa digerati usturoiul, atunci puteti pune usturoiul intreg si la sfarsit il puteti scoate) tocati marunt, patrunjel tocat marunt si adaugati si ciupercile taiate in bucatele un pic mai mari.

Lasati in tigaie cam 20 de minute si din cand in cand amestecati compozitia (asa cum vedeti in poza).  Adaugati si un varf de cutit de sare. Dupa ce compozitia este gata, adaugati orezul direct in tigaie. Risotto se gateste in acest fel si nu separat.

Odata adaugat orezul, lasati sa se gateasca pentru 25/30 minute circa amestecand mereu pentru a nu-l lasa sa se lipeasca. Separat, incalziti apa intr-o oala mai mica si din cand in cand adaugati in compozitie – orezul absoarbe tot deci atentie. Binenteles ca puteti gusta pentru a vedea cand este gata insa din experienta va spun ca probabil dureaza in jur de 30 minute, poate mai putin timp (20/25 min) daca preparati pentru 2 persoane.

Risotto este gata. Nu puneti branza sau parmigiano deoarece nu merge cu ciupercile. Pentru alte tipuri de risotto, chiar este indicat sa presarati parmigiano deasupra dar asta va voi arata in alt post.

Foarte gustos, simplu de preparat si usor. Multi pun unt in loc de ulei, noi incercam sa folosim cat de putin posibil untul…sigur ca nu e gresit nici cu unt insa atentie la colesterol.

Va las si va urez o duminica placuta! Maine am risotto cu anghinare si abia astept sa public reteta.

19 thoughts on “Risotto cu ciuperci

    • depinde ce fel de orez Cristi..in general la noi se serveste orez cu ciuperci, adica pilaf cu champignons. Incearca si risotto cu ciuperci de padure, poate o sa iti placa mult🙂

  1. Pfuai, abia astept reteta de risotto cu anghinare, m-am indragostit de anghinare de la o vreme incoace🙂

    p.s. Vezi pe FB, ieri am facut sushi. Si… au iesit!!! Marea gospodina a lu’ peste ce sunt😛

  2. Pingback: Risotto cu anghinare « DELICII

    • ciupercile champignon nu au un gust specific si din acest motiv nu dau savoare unei mancari. In plus ele cresc si sunt cultivate in locuri inchise, in sere sau depozite unde nu patrunde lumina multa, sunt intr-un fel crescute artificial. Personal prefer ciupercile de padure care cresc singure sa zic asa (in acest caz porcini) si care au un gust deosebit si se preteaza cel mai bine la risotto cu ciuperci, mamaliga cu ciuperci (soacra mea face des acest fel), tagliatelle cu ciuperci etc…de obicei acest tip de ciuperci se folosesc sau cele similare, dar tot de padure. Incearca ambele variante si vei vedea ca am dreptate…cel putin asa cred eu.
      Porcini se gasesc in paduri indeosebi in perioada oct/nov si mai/iunie dupa ce ploua. Insa le poti incerca si uscate sau seci asa cum am facut eu🙂

      PS – poate suntem noi mai fixati insa incearca ambele variante si spune-mi cum ti se par. Te pup

  3. Eu stiu ca orezul se tosteaza inainte!Schimba orezul ca Dr Scotti e unul asa de umplutura…Incearca Zanini,Ferron,Zacchè si sa vezi ce consistenta diferita.Orezul il adaugi peste ciuperci si il amesteci 1-2 minute.Se adauga supa vegetale/de pui putin cate putin pe masure ce lichidul vine absorbit;se amesteca des,foc mic si cel mai important…LA SFARSIT,CAND ESTE FIERT AL DENTE,SE AMESTECA CU UNT,MULT PARMIGGIANO/GRANA PADANO SI SE LASA ACOPERIT 2-3 MINUTE! Asa se face un adevarat risotto cu porcini,parol…lucrez in restaurante de 20 de ani si nu am auzit sa nu se puna parmezan,dimpotriva.Pt. un orez italian perfect este importanta calitatea orezului,a condimentului,tostatura,mantecatura(chestia aia de la sfarsit cand amesteci parmezanul si untul,uneori si putin lapte cald pt o mai mare cremozitate)si sa fie al dente:-)

    • Draga Mihaela…eu pe blog am specificat: sunt retetele noastre (ale sotului meu in cea mai mare masura) din bucatarie…Orez Scotti am recomandat ptr Romania ptr ca stiu ca se gaseste, alte marci nu stiu ptr ca nu locuiesc in Ro…Aici unde stau sunt multe alegeri insa nu am vrut sa creez confuzie. Parmigiano am spus ca nu se pune cu PORCINI, ciupercile nu cu branza (ma refer la porcini)…cel putin NOI NU.
      Am specificat ca ptr. anumite tipuri de risotto se pune parmigiano🙂 si este chiar indicat. De tostat il tostam direct in compozitie, sigur ca se poate face si inainte insa iarasi repet: sunt retetele noastre nu cele din restaurante.
      Iar de unt la fel am specificat, majoritatea pun unt, noi nu folosim untul in general (doar in cazuri mai rare) ci doar ulei de masline…In restaurante mancarurile se fac foarte gustoase si mai incarcate , este normal. Este vorba de alegeri la noi. Ca si in cazul Tiramisu, multi folosesc Pavesini si variaza, la fel in cazul pastelor cu rosii – multa lume foloseste doar rosiile pelate si mai putin cele proaspete chiar daca este sezonul rosiilor proaspete samd.
      Supa cu dado nu o facem, preferam sa facem direct supa cu legume proaspete sau carne si dupa sa o folosim ptr risotto insa ia mai mult timp si de aceea folosim apa incalzita. Insa crede-ma ca a iesit foarte gustos si la noi🙂
      Mersi pentru explicatie, o seara buna!

    • al nostru era foarte al dente🙂 ptr ca ne place asa. Trimite-mi retete cand vrei si le pot publica fara probleme, chiar mi-ar face placere daca si tie…
      Iar eu stiu ca ciupercile porcini nu se amesteca in general cu branza si asta am si prezentat. O seara buna iti urez

  4. No,Lori,scuza-ma te rog.Nu am vrut sa fiu agresiva.Mi-am zis doar parerea si am scris in graba fara a-mi da seama ca folosesc un ton cam tampit.Sorry again!

    • stai tranquilla…:)
      Ci mancherebbe :)…e un blog public!
      Oricum ramane valida invitatia…faptul ca lucrezi in restaurant inseamna ca stii multe retete..din cand in cand chiar mi-ar placea sa primesc retete de la tine cu poze daca se poate…sigur stii mult mai multe ca noi!
      Te pup o seara buna

  5. Multumesc pentru invitatie :-)Singura problema este ca eu acasa nu mai gatesc aproape nimic :-)fara sa mai pun la socoteala timpul meu liber care se reduce la cateva ore dupa amiaza dedicate pisicului,curateniei in casa si calcatului😦.
    Si nu,nu stiu mai multe ca voi.Gatitul cere doar dragoste si imaginatie!
    Seara buna

Lasă un răspuns

