Tiramisù delicios


Va poftesc la o alta reteta!!!

Am hotarat sa public un desert dealtfel clasic care nu poate sa nu placa si care nu poate lipsi din bucataria nimanui…este desertul meu preferat si de fiecare data imi iese altfel (cu mici variatii evident). Am vorbit si cu alte prietene ale mele care deseori fac Tiramisù si pentru ele la fel este – mereu un pic diferit mai ales ca se pot pune cantitati mai mari sau  mai mici in functie de cate persoane veti servi.

Tiramisù

Ingrediente pentru 6-8 persoane (o tava normala ca cea din poza):

– 6/8 galbenusuri de oua

– 6/8 linguri de zahar (daca puneti 6 oua atunci 6 linguri)

– piscoturi (savoiardi) cam 2 pachete

– cafea

– cacao

– o cescuta de lichior

– frisca de montat sau albusuri de montat

– 2 cutii mascarpone (se gasesc in comert marca Galbani)
Puteti face tiramisù in 2 feluri: ori folositi frisca de montat ori montati albusurile. Cu albusurile iese mai pufos dar si cu frisca este tot la fel de bun.
Se iau galbenusurile si se bat cu zaharul pana ce compozitia devine foarte cremoasa si galbena. 

Intr-un alt recipient bateti albusurile (sau frisca) si cand toata compozitia devine tare (proba o faceti intorcand recipientul in jos, albusul nu trebuie sa cada ci sa stea drept, sigur stiti despre ce vorbesc🙂 ) adaugati galbenusurile batute cu zahar si cele 2 cutii de mascarpone impreuna cu albusurile batute. Impreuna se mixeaza intr-un castron mai mare iar compozitia obtinuta trebuie sa fie de culoarea untului si foarte cremoasa.

Intre timp pregatiti cafeaua – eu folosesc acele cafetiere MOKA care fac o cafea foarte buna pentru a inmuia piscoturile. In cafea pun si o cescuta mica mica de lichior dar nu dulce – incercati brandy sau un amaro. Odata ce e gata cafeaua, inmuiati piscoturile in cafea si formati primul rand de tiramisù. Deasupra puneti un strat din crema pe care ati facut-o inainte si tot asa si cu al doilea rand. Nu uitati sa inmuiati piscoturile in cafea de fiecare data. 

Iata ca este gata si tiramisù! Simplu, usor de preparat, proaspat si tare gustos. Eu il pun intotdeauna la frigider o noapte pentru ca se incheaga mai bine in mai multe ore. Cacao pun doar inainte sa il servesc si tot la fel incerc sa pun cacao amara pentru a contrasta cu gustul dulce al desertului. Altfel ar fi tot dulce insa daca asa va place atunci puteti folosi ciocolata rasa sau cacao dulce.

POFTA BUNA!

15 thoughts on “Tiramisù delicios

  1. Asteptam reteta asta de ceva timp deja🙂 Ma bucur ca ai publicat-o. Eu cunosc variatiune pe aceeasi tema, dar nu am incercat sa fac inca, mai intai sa iau un mixer….Multumesc! Arata delicios!

    • Ma bucur ca iti place si sper sa te inspiri din ea cand o vei face in sfarsit! Ca si variatiuni…ce anume cunosti? Aceasta este reteta clasica, evident se poate face si cu fructe de padure sau capsuni…deci se poate lucra. Mie personal imi place fff mult reteta clasica. O seara buna …
      Da….asa delicios a fost!

  2. Incearca sa pui crema de galbenusuri la bain-marie si sa amesteci in ea putin vin licoros (Marsala daca gasesti, daca nu poate fi inlocuit cu Lacrima lui Ovidiu) si abia apoi sa amesteci cu mascarpone si frisca. Diferenta e de la cer la pamint, zabaglione-le o face mult mai fina.

  3. din pacate nu imi place marsala deloc in tiramisu..asa o face si soacra mea insa eu prefer alt lichior mai putin dulce. Insa voi incerca asa cum ai spus tu🙂
    Mersi de vizita

  4. Deci am incercat si eu sa fac un teramisu , toate bune si frumoase pana aici , e bine ca mi-am pus in gand sa fac ceva.
    Intru la tine pe blog si vad ce imi trebuie, repede ma duc la magazin imi cumpar tot ce imi trebuie si acum incepe distractia.
    Am incercat sa fac cum ai facut si tu dar din pacate nu mi-a iesit asa cum ti-a iesit tie. Mi-a iesit o chestie care era buna la gust dar nu era prea estetica.
    Am uitat sa mentionez ca dupa m-am chinuit sa fac curat 2..3… hai fie 4 ore. Asa se intampla cand ai 2 maini drepte ( sunt stangaci, nu am cum sa spun stangi ca ma faceam de ras)
    Cine este mai priceput in bucatarie sigur ii sunt de ajuns doar ingredientele ca restu e magie.

    • oh…Batonel…imi pare tare tare rau…ai dreptate, trebuie sa fii in 2 pentru ca altfel sunt multe de facut in acelasi timp si te incurci.
      In orice caz la inceput e moale, tre’ sa stea in frigider cam o noapte sa se intareasca un pic acea crema…
      Nu esti stangaci crede-ma, de multe ori pana iese ceva bun strici de cateva ori, asta este adevarul.
      Dar ai batut albusele cum trebuie? au ramas drepte?…

      • Da am batut tot bine doar ca nu le-am aranjat eu prea bine cum se spune pe romaneste le-am aruncat ca din caruta in tava aia.
        Da am lasat sa stea la frigider aproximativ 14-15 ore. Asa cum am zis si in comment era bun la gust doar ca nu arata prea bine
        .

Lasă un răspuns

