Antipasti din peste


Azi este sarbatoare in Italia, aseara am avut o cina spectaculoasa de peste in compania unui cuplu de prieteni (binenteles gatita integral de sotul  meu, dl Luison🙂 ) si azi avand ceva timp la dispozitie, m-am gandit sa scriu mai mult…

Deci am avut asa: 5 antipasti de peste si un felul intai cu spaghete , am sarit peste felul al doilea ca doar erau destule bucate si am incheiat cu clatite pline de dulceata de cirese ca desert (dulceata de la o matusa de a mea). Va voi prezenta 3 antipasti si voua iar restul evident in posturi viitoare. Am hotarat sa includem Tartar de ton pentru ca invitatiilor le place foarte mult dar si noua – eu cel putin sunt moarta dupa acest fel.

TARTAR DE TON pentru 4 persoane

–          400 gr. de ton natural

–          Arpagic

–          O lingurita de capere (sarate sau care au fost in saramura)

–          lamaie

–          sare

–          piper

–          ulei extravirgin de masline

–          o ceapa verde mica

Luati o bucata de ton si asigurati-va ca este PROASPAT si are culoarea pe care o vedeti in poza noastra (este foarte important sa fie proaspat).

Se ia bucata de ton si se taie in 2 bucati mai mici. Fiti atenti sa eliminati partile care au acele “vine” bianche sau de grasime. Eliminati-le si taiati in bucatele tonul dupa care il veti „bate” cu cutitul pana devine similar carnii tocate (in poza un exemplu generic luat de pe internet ca am uitat sa ii fac poza sotului).

Adaugati sare, piper si ½ lamaie si gustati un pic pentru a controla nivelul de sare si piper (sa nu fie nici prea sarat nici prea piperat, trebuie sa existe un echilibru). Puneti compozitia asa cum este pentru 30 minute in frigider pentru ca tonul se va “coace” exact cat trebuie in sare si lamaie. Intre timp, pregatiti sosul necesar pentru a aromatiza tartarul de ton. Luati arpagic, foarte putin ulei de masline , capere si ceapa verde si puneti intr-un mixer si mixati. Ar trebui sa ramana in bucatele mai mici insa si daca se fluidizeaza compozitia este ok stati linistite – este doar o chestiune de estetica.  Dupa 30 minute, scoateti tonul din frigider, amestecati bine cu sosul de capere si arpagic, asigurati-va ca este perfect sarat si piperat si puneti compozitia in formele dorite (4) sau daca nu aveti aceste forme puteti folosi un pahar mai maricel. Important este sa ungeti cu un pic de ulei fundul formei pentru ca tonul sa lunece usor in farfurie. Odata in farfurie, adaugati cate o picatura de ulei deasupra fiecarei portii si decorati cu ceea ce ramane de la arpagic, ceapa, capere etc. Va atasez o poza pentru inspiratie.  Este extraordinar de bun mai ales daca aveti acces la materia prima (pestele) de  buna calitate, asta este primordial.

Al doilea antipasto a fost creat din acele vine albe/fire de grasime inlaturate din bucata de ton – am specificat mai sus. Le-am taiat in cubulete si le–am calit in tigaie cu un pic de ulei doar pentru un minut si jumatate circa doar cat sa se rumeneasca un pic tonul🙂. Dupa care le-am servit cu sosul facut pentru tartarul de ton , atasez poza. Simplu, usor de facut si in acest mod nu am aruncat nimic din resturile ramase de la ton.

Al treilea antipasto a fost foarte simplu de facut. Am luat somon afumat si branzica Philadelphia. Am pus o lingurita de branza amestecata cu arpagic tocat si deasupra am pus o bucatica de somon . Am decorat cu arpagic si am adaugat si o bucata de telina…forma in care am pus-o a fost foarte frumoasa si de mult efect. Finger food in esenta…

Deci, mare atentie la alegerea ingredientelor si mare atentie la a echilibra gustul si cantitatile. Daca aveti alte intrebari sau nelamuriri, imi puteti scrie fara probleme. Sper sa va placa  pofta buna🙂.

8 thoughts on “Antipasti din peste

    • Am intrat pe blogul tau ,inițial la oua cu sparanghel.Am mâncat la Roma așa ceva si ne-a plăcut mult.
      Am citit apoi mai multe retete prostate de tine si gătite de soțul tau.Multumim pt regalul de delicatese !

      • Multumesc mult tatiana ca ai ajuns pe blogul meu! Nu mai scriu de vreun an si ceva din pacate dar voi reincepe curand sa scriu!
        Sper sa te poti inspira si ma bucur ca acest blog poate fi un „cos” DELICATESE🙂. O seara buna

Lasă un răspuns

