Orata al forno con patate


In seara asta va prezint o reteta simpla pe care  sigur ati mai gatit-o inainte (sunt convinsa)…

Dorada la cuptor cu cartofi pentru 2 persoane 

– o dorada mai mare sau 2 mici

– cartofi

– usturoi

– ulei de masline (extravergine)

– patrunjel

– lamaie

Sambata seara am hotarat sa mancam peste la cuptor deoarece de ceva timp nu mai gatisem si ne era pofta. Am ales o dorada mai mare pentru ca am gasit-o la supermarket pescuita si nu din crescatorie. Costa dublu decat cea din crescatorii insa merita toti banii deoarece este de o calitate superioara. Acest lucru vi-l recomand si voua dar nu numai in ceea ce priveste pestele, chiar si la carne – mai bine cumparati un aliment mai scump si il mancati mai rar decat sa cumparati mereu si (poate) mai prost (ma refer la calitatea produselor).

Deci, am curatat dorada in interior (de solzi era deja curatata) si am plasat-o intr-o tava unsa cu un pic de ulei de masline in care am pus si cartofii taiati cuburi. In interiorul doradei am pus 3-4 catei de usturoi intregi, 3 felii de lamaie si patrunjel pentru a aromatiza pestele  asa cum vedeti in poza. 

In prealabil am incalzit cuptorul la 180° pentru vreo 15 minute si odata ce a fost pregatit pestele cu cartofii, am pus tava in cuptor pentru 60/65 minute circa. Daca luati 2 dorade mai mici, atunci timpul necesar este de 45 minute si nu mai mult pentru ca pestele se usuca. Dupa 45 minute , am intors dorada dar asta doar pentru ca a fost mare si trebuia sa se gateasca bine (daca sunt 2 mici nu este necesar). Cu aceasta ocazie am intors si cartofii.

Dupa alte 20 minute, dorada a fost gata si am scos-o din cuptor. Am curatat-o de piele pentru a lasa doar carnea si am servit-o impreuna cu cartofii. Noi suntem mai inventivi si de obicei mai cream mici sosuri pentru a da acel „touch” mancarii…evident sos facut din: patrunjel, ulei, sare dar si un pic de ardei iute tocat marunt. Sosul este separat si se adauga la sfarsit in cazul in care doriti (un fel de mujdei).

Lamaie adaugati cat de mult va place si cam atat! Serviti cu un pahar de vin alb, nu prea aromat ci mai mult sec. Este o reteta simpla, gustoasa, buna rau mai ales pentru Cami care daca nu ma insel, este la dieta in aceasta perioada dar si pentru Catalina (stie ea de ce🙂 ).

Pofta buna si ne auzim la urmatoarele retete din aceste zile care vor fi foarte interesante (sper)!

PS – binenteles ca optional se poate adauga si vin alb sau rosioare, eu am prezentat doar un mod de preparare.

14 thoughts on “Orata al forno con patate

  1. Multumesc pentru reteta Lori…. sa stii ca am sa fac si eu daca gasesc dorada. Cu alt peste n-ar merge insa? Ieri am facut niste macrou prajit insa tare mi-ai facut pofta cu varianta asta la cuptor cu lamaie si cartofi. Deja ii simt aroma, si sunt sigura ca era f bun asa proaspat nu congelat.

  2. ba merge si cu Lup de mare , oricum peste oceanic/de mare deci nu de apa dulce. Cel putin asa facem noi…:)
    In felul in care il facem noi, se simte bine pestele in sine, noi in general evitam sa facem sosuri multe care sa ii acopere gustul. Insa proaspat (ca e pescuit sau din crescatorie nu mai conteaza) trebuie sa fie. In Metro au mereu lup de mare, nasii nostri au invatat tot asa de la noi cum sa il prepare mai simplu si cumpara mereu de acolo. Martea si joia sunt cei mai proaspeti daca nu ma insel (chiar si Carrefour e ok). Pupi

  3. super!chiar azi la pranz sotul meu a pregatit dorate cu cartofii la cuptor!sunt gustoase pacat ca nu am citit zilele trecute ca asa puteam sa iti trimit o foto cu ce i-a iesit lui….compozitia logic este aceeasi numai ca noi le infasuram in foaie de aluminiu…asa nu se usuca prea mult pestele…pupici

  4. Bai, pe cuvant ca exact acu 10 min am venit de la magazin cu o dorada si tocmai ma intrebam de drac de peste e asta si cum il gatesc, cand am deschis blogul printesei urbane si de acolo am intrat la tine, si uite ce minune :)))) Si sa mai zici ca nu exista legea atractiei! Acu e musai sa fac reteta asta, ca e semn divin! :)))

  5. ahhhh….ma bucur mult de tot!!! ai grija sa nu o incarci prea mult cu sosuri sau altceva…less is more. Important este sa ai lamaie, patrunjel, usturoi si un pic de ulei de masline, musai🙂.
    Cartofii ii poti adauga impreuna cu pestele sau ii poti face cum vrei tu, noua ne plac la cuptor , simpli. Succes🙂 si mersi ca ai citit

Lasă un răspuns

